Οι απαντήσεις των υποψηφίων Δημάρχων στο «debate» της Μεσοποταμίας

Η Κίνηση Πολιτών Μοσχάτου «Μεσοποταμία», θέλοντας να ανοίξει τον πολιτικό διάλογο εν όψει δημοτικών εκλογών, έθεσε 10 +1 ερωτήματα προς τους υποψηφίους και τις υποψήφιες δημάρχου Μοσχάτου – Ταύρου.

Ερ. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα σημαντικότερα καθημερινά προβλήματα σε Μοσχάτο και Ταύρο και πώς τα ιεραρχείτε;

Ανδρέας Ευθυμίου (Ανθρώπινη Πόλη – Σύγχρονος Δήμος): Από την αρχή της ανάληψης της Δημοτικής Αρχής, έπρεπε να κερδίσουμε ένα μεγάλο στοίχημα, το στοίχημα της αρμονικής συνένωσης σε ένα Δήμο που προέρχεται από τη συνένωση δύο ιστορικών Δήμων της Αττικής. Αυτό ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα που έπρεπε να αντιμετωπίσουμε και που πιστεύω ότι έχουμε κατακτήσει σε μεγάλο βαθμό, κάνοντας σεβαστή την παράδοση, την ιστορική διαδρομή και τα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής.

Είναι λογικό να έχουμε να αντιμετωπίσουμε πολλά ζητήματα που απορρέουν σε μεγάλο βαθμό από την πολύχρονη οικονομική κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα μας, με τις συνέπειες που έχει κληθεί να αντιμετωπίσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Προσπαθούμε και πιστεύω ότι έχουμε καταφέρει σε μεγάλο βαθμό να αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες αυτής της πολυετούς κρίσης, δημιουργώντας ένα Δήμο δυνατό, σε στέρεες βάσεις, με ορθή οικονομική διαχείριση και με ένα ευρύ κοινωνικό πλαίσιο στήριξης των ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού μας.

Αξίζει, ωστόσο, να σταθώ σε ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε στην καθημερινότητά μας, αυτό της ασφάλειας των πολιτών μας. Λόγω έλλειψης αστυνόμευσης, καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε πολλές φορές παραβατικές συμπεριφορές και καταστάσεις δύσκολες, για την επίλυση των οποίων χρειάζεται συνεργασία σε πολλά επίπεδα.

Μπάμπης Μπιλίνης (Πολίτες σε Δράση για την Ανατροπή): Το 2010 έγινε ο Καλλικράτης με τις αλλαγές, που έφερε στην αυτοδιοίκηση.

Επικεντρώθηκε περισσότερο στον περιορισμό των δαπανών με την συνένωση δήμων εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Έτσι δεν κατάφερε να οργανώσει το κράτος, την πολιτεία προς μια αναπτυξιακή κατεύθυνση, με μέτωπο κατά του φασισμού, του ρατσισμού και των κοινωνικών διακρίσεων.

Η αναπτυξιακή προοπτική με κοινωνικά και οικολογικά χαρακτηριστικά λοιπόν παραμένει το ζητούμενο.

Το 2010 δημιουργήθηκε και ο Δήμος Μοσχάτου – Ταύρου από την συνένωση των δήμων Ταύρου και Μοσχάτου.

Ίσως το πιο ακραίο παράδειγμα μιας τεχνικής συνένωσης δυο τελείως διαφορετικών περιοχών.

Το μικρομεσαίο αστικό Μοσχάτο στριμωγμένο στην ακτή του Φαληρικού Όρμου και οριοθετημένο από τον Ιλισό, τον Κηφισό και τις γραμμές του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου γνώρισε μια μεγάλη real estate ανάπτυξη με μεγάλη οικοδομική δραστηριότητα μέχρι το 2008.

Την ίδια περίοδο η εργατούπολη του Ταύρου στριμωγμένη στα όρια του Δήμου της Αθήνας χρησιμοποιήθηκε ως η πίσω αυλή της πρωτεύουσας με όποιες οχλούσες χρήσεις περίσσευαν από μια ανάπτυξη φούσκα όπως αποδείχτηκε.

Κι ανάμεσα στις δυο κατοικημένες περιοχές μια μεγάλη βιομηχανική περιοχή κενή από  την αποβιομηχάνιση της δεκαετίας του 1990 να χωρίζει τις δυο περιοχές, αντί να τις ενώνει.

Ο νέος δήμος Μοσχάτου – Ταύρου δεν είναι απλά η συνένωση δυο δήμων. Είναι το διοικητικό κέντρο μιας περιοχής, που ενώνει τους δυο μεγαλύτερους πόλους της χώρας. Ενώνει το διοικητικό κέντρο,  την πρωτεύουσα με το δεύτερο μεγάλο λιμάνι της Μεσογείου, τον Πειραιά, με την μεγάλη ανάπτυξη του εμπορίου, της βιομηχανίας, των μεταπρατικών δραστηριοτήτων, των μεταφορών.

Οι προκλήσεις για κοινωνική σύγκληση και συνοχή για αναπτυξιακή πορεία ήταν και είναι επίμονες και οι προοπτικές είναι εμφανείς.

Το ότι όμως ακόμα και σήμερα – μετά από εννέα χρόνια -γίνεται η ίδια συζήτηση για το πόσο κακή ήταν η συνένωση και το πόσο στοίχισε στις δυο περιοχές, είναι ένδειξη αποτυχίας της διοίκησης Ευθυμίου.

Η καθεστωτική  νοοτροπία της διοίκησης Ευθυμίου –το κύριο πρόβλημα στο δήμο – δεν συζήτησε καν την οργάνωση της διοίκησης του δήμου με βάση τη νέα πραγματικότητα. Επέλεξε την πολιτική της συντήρησης των όσων κληρονόμησε από τους πρώην δήμους Μοσχάτου και Ταύρου.

Έτσι δημιουργήθηκε το συναίσθημα της εγκατάλειψης, κυρίως, στην μικρότερη ως προς τον πληθυσμό περιοχή, στον Ταύρο.

Στο Μοσχάτο οι όποιες προσπάθειες εξωραϊσμού επικεντρώθηκαν στο πολεοδομικό κέντρο, δηλαδή στην πλατεία  Μεταμόρφωσης και σε ένα τμήμα της λεωφόρου Μακρυγιάννη, αφήνοντας τα υπόλοιπα θέματα στον αυτόματο πιλότο της αδράνειας.

Ούτε ένα σχέδιο, κάποιες σκόρπιες έστω σκέψεις για ανασυγκρότηση του παραγωγικού μοντέλου για ανάπτυξη. Η αδράνεια, η έλλειψη σχεδίου ανάπτυξης  και η καθεστωτική νοοτροπία της διοίκησης Ευθυμίου και των άλλων «επιγόνων» επηρεάζει αρνητικά την καθημερινότητα των πολιτών.

Ο πολεοδομικός σχεδιασμός μένει ημιτελής και οι κάτοικοι στα Περιβόλια Ταύρου δεν μπορούν να ασκήσουν τα εμπράγματα δικαιώματα στις περιουσίες τους.  Οι οχλούσες χρήσεις γης, μεταφορές , σκραμπ κάνουν δύσκολη την ζωή των κατοίκων και οι διοικητικές ενέργειες της πλειοψηφίας, όχι μόνο δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα, αλλά απαξιώνουν και τον δήμο ως θεσμό.  Πχ. Έβαλαν πινακίδα απαγόρευσης κυκλοφορίας οχημάτων πάνω από δυο τόνους στην αρχή της οδού Ήρας, όταν μερικές δεκάδες μέτρα πιο μέσα στον δρόμο υπάρχουν δυο μεταφορικές εταιρείες, που εξακολουθούν να δουλεύουν κανονικά παραβιάζοντας την πινακίδα.

Η διαχείριση των απορριμμάτων είναι του προηγούμενου αιώνα. «Μαζεύω τα σκουπίδια και τα πετώ στην αυλή του γείτονα».  Η ανακύκλωση είναι μόνο 15 κιλά ανά κάτοικο, δηλαδή περίπου στο 4% των συλλεγομένων ποσοτήτων. Το Τοπικό σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων, που θα εκσυγχρονίσει τον δήμο, θα δημιουργήσει εισόδημα και θέσεις εργασίας μένει φυλαγμένο  στο συρτάρι Η καθαριότητα των δημόσιων χώρων πίσω από την βιτρίνα δεν είναι και η καλύτερη.

Οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες και εφαρμογές, που θα διευκολύνουν τους πολίτες και τους επιχειρηματίες στις συναλλαγές τους με τον δήμο είναι ανύπαρκτες.

Τα πεζοδρόμια είναι σε κακή κατάσταση, αν εξαιρέσεις την πλ. Μεταμόρφωσης και την λεωφόρο Μακρυγιάννη, αλλά και εκεί που είναι σε καλύτερη κατάσταση είναι τις περισσότερες φορές κατειλημμένα δυσκολεύοντας την πρόσβαση.

Ο φωτισμός των δημόσιων χώρων τα βράδια είναι ελλιπής.

Η οργάνωση της προστασίας των ζώων συντροφιάς δεσποζόμενων και αδέσποτων είναι σύμφωνα με τον νόμο ευθύνη του δήμου. Η υπηρεσίες του Δήμου δεν ανταποκρίνονται σε αυτή την ευθύνη.

Το κεντρικό δίλημμα σε αυτή την χρονική συγκυρία είναι αν ο δήμος μας, λόγω της θέσης του ανάμεσα στην πρωτεύουσα της χώρας και το μεγαλύτερο λιμάνι  της χώρας θα οδηγηθεί σε αναπτυξιακή τροχιά για τους κατοίκους του ή θα γίνει η «πίσω αυλή» της Αθήνας και του Πειραιά.

Στο δίλημμα αυτό οι «Πολίτες σε Δράση για την Ανατροπή» απαντάμε με σχέδιο, που μπορούμε να διεκδικήσουμε και πραγματοποιήσουμε.

Χριστίνα Δολιανίδη (Λαϊκή Συσπείρωση): Στις γειτονιές του Μοσχάτου και του Ταύρου συναντάει κανείς όλα τα προβλήματα που υπάρχουν σε πολλές περιοχές της Αθήνας . Μεγάλα ποσοστά ανεργίας των νέων , κακοπληρωμένες δουλειές και εργασιακές σχέσεις λάστιχο , οικογένειες που δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα . Σε αυτά προστίθενται και οι εργασιακές σχέσεις των υπαλλήλων του Δήμου που πολλοί εργάζονται με 8μηνα , προγράμματα ΟΑΕΔ κλπ, η έλλειψη έργων αντιπλημμυρικής αντισεισμικής προστασίας που βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή, τα σπίτια και τις περιουσίες των κατοίκων , η απουσία χώρων που να καλύπτουν την ανάγκη  για μαζικό αθλητισμό , πολιτισμό , αναψυχή , η μη αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων που υπάρχουν σε αυτή την κατεύθυνση , τα τροφεία στους παιδικούς σταθμούς και η ανεπάρκειά τους να καλύπτουν όλες τις θέσεις που υπάρχουν .

Αντώνης Μπούτσης (Μαζί Μπροστά): Κατά τη γνώμη μου, ένα από τα σημαντικότερά καθημερινά προβλήματα στον Δήμο μας, είναι η προσβασιμότητα των πολιτών καθώς το μεγαλύτερο μέρος των πεζοδρομίων, είναι κατειλημμένο.  Στο Μοσχάτο το πρόβλημα επεκτείνεται και στην κεντρική εμπορική πλατεία.

Το πρόβλημα του ελλιπούς ηλεκτροφωτισμού είναι επίσης έντονο, σε όλες σχεδόν τις γειτονιές μας.

Η ανύπαρκτη Δημοτική συγκοινωνία τέλος, δεν βοηθά στην μετακίνηση και εξυπηρέτηση των πολιτών, εντός του Δήμου.

Ερ. Μέσα από ποιες πρωτοβουλίες/πολιτικές μπορούν να έρθουν εγγύτερα οι δύο κοινότητες; Μπορεί να υπάρξει ένα κοινό αναπτυξιακό σχέδιο για Μοσχάτο και Ταύρο;

Α.Ε. : Ο στόχος της αρμονική συνένωσής μας προϋποθέτει μία σειρά κινήσεων που στοχεύουν προς την εγγύτητα και τη συνοχή των κοινοτήτων μας. Η συνοχή είναι η επιδίωξή μας έτσι ώστε, μέσα από τη σύνθεση των πολλαπλών ρόλων των κοινοτήτων μας, να πετύχουμε την υλοποίηση ενός κοινού αναπτυξιακού σχεδίου για το Δήμο μας. Το σχέδιό μας αυτό ακολουθεί ορισμένες βασικές τομές όπως:

  • Ελαιώνας: μετατροπή σε πόλο διεθνούς και εθνικής εμβέλειας για καινοτόμα επιχειρηματική δραστηριότητα και λειτουργίες υψηλής προστιθέμενης αξίας σε ένα αναβαθμισμένο αστικό περιβάλλον.
  • Παραλιακό μέτωπο; Ένας υπερτοπικός πόλος για χρήσεις πολιτισμού, αναψυχής, αθλητισμού
  • Μοσχάτο-Ταύρος: συνοχή μέσω της πολιτιστικής και ιστορικής κληρονομιάς μας. Ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων, διατήρηση αξιόλογων κτιρίων, υποδομές πολιτισμού, μουσείο για την πόλη μας
  • Προτεραιότητά μας για τη συνοχή, ο ενιαίος και ολοκληρωμένος πολεοδομικός σχεδιασμός, έτσι ώστε να υλοποιήσουμε υποδομές ανάπτυξης και έργα που θα αναβαθμίσουν ακόμα περισσότερο την πόλη μας
  • Δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης και δημιουργικότητας, δράσεις συμμετοχής μέσα από τον πολιτισμό και τον αθλητισμό
  • Χρηστή διοίκηση, διαφάνεια, αποτελεσματικότητα, γνώση, εμπειρία και ορθολογική διαχείριση στα οικονομικά του Δήμου.

Μ.Μ.: Το 2010 με τον Καλλικράτη ενώθηκαν δυο ανόμοιες περιοχές. Το μεσοαστικό Μοσχάτο στριμωγμένο στα όρια με τον Πειραιά και την παραλία και η εργατούπολη του Ταύρου στριμωγμένη στα όρια με την Αθήνα. Ανάμεσά τους μια πρώην βιομηχανική περιοχή άδεια σήμερα (από το τέλος της δεκαετίας του 1980 και τις αρχές του 1990) εξαιτίας της παγκοσμιοποίησης και της αποβιομηχάνισης της χώρας να χωρίζει τις κατοικημένες περιοχές των δυο πρώην δήμων, που δεν είχαν αναπτύξει έως το 2010 καμιά σχέση μεταξύ τους.

Η ένωση όμως το 2010 δημιούργησε ένα νέο δεδομένο, που δυστυχώς η καθεστωτική νοοτροπία της διοίκησης Ευθυμίου και η αδράνεια που χαρακτηρίζει την πολιτική της από το 2010, δεν κατάλαβε και επομένως δεν εκμεταλλεύτηκε.

Το νέο είναι ότι δημιουργήθηκε ένας δήμος – ο Δήμος Μοσχάτου – Ταύρου – , που ενώνει τους δυο μεγαλύτερους πόλους της χώρας. Την πρωτεύουσα Αθήνα, το μεγαλύτερο διοικητικό κέντρο της χώρας και το λιμάνι του Πειραιά, το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, κέντρο του εμπορίου της βιομηχανίας, της μεταπρατικής δραστηριότητας, των μεταφορών.

Αυτή η θέση αποτελεί τη μεγάλη πρόκληση ανάπτυξης για το σύνολο του δήμου μας. Η επιστροφή στο παρελθόν των δυο μικρών δήμων στα δυο άκρα της περιοχής, απλά θα βοηθήσει τα οικονομικά συμφέροντα να σχεδιάσουν αυτή την περιοχή σε βάρος του περιβάλλοντος, της κοινωνικής σύγκλησης υπέρ των λίγων κι όχι των πολλών. Γιατί το κενό κάποιος θα σχεδιάσει να το συμπληρώσει. Θα είναι η κοινωνία του Ταύρου και του Μοσχάτου με την συλλογική της εκπροσώπηση, τον Δήμο, ή θα είναι τα οικονομικά συμφέροντα, που θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν την προνομιακή θέση του δήμου;

Το αναπτυξιακό σχέδιο της περιοχής που εμείς σχεδιάσαμε, στηρίζεται σε τρεις μεγάλους άξονες.

Πρώτος άξονας η περιοχή της οδού Πειραιώς. Είναι ο άξονας, που πάντα ένωνε την Αθήνα με τον Πειραιά από την αρχαιότητα – Μακρά Τείχη – μέχρι σήμερα. Στα νεώτερα χρόνια  άρχισε να κατασκευάζεται επί Όθωνα, όταν η Αθήνα έγινε η πρωτεύουσα του σύγχρονου Ελληνικού κράτους. Η προνομιακή της θέση ήδη έχει γίνει πόλος έλξης Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, όπως, η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, το Χαροκόπειο στην περιοχή της Πειραιώς εντός του Ταύρου, η Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης. Υπάρχουν και σημαντικές πολιτιστικές υποδομές, όπως το Φεστιβάλ Αθηνών, Σχολές Ιδιωτικής Εκπαίδευσης (Κολέγια), Ιδρύματα όπως το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, ο Ελληνικός Κόσμος, το Ιστορικό Αρχείο της Τράπεζας Πειραιώς. Όλα αυτά πρέπει με πρωτοβουλίες της διοίκησης του δήμου να ενταχθούν σε ένα σχέδιο ανάπτυξης της περιοχής. Στην περιοχή της οδού Πειραιώς βρίσκεται το μεγαλύτερο δημόσιο επιχειρηματικό πάρκο της χώρας, η Λαχαναγορά, στα όρια με τον Δήμο Αγ. Ιωάννη Ρέντη- Νίκαιας και σημαντική σχολάζουσα πρώην βιομηχανική δόμηση. Η διατήρηση της ιστορικής αρχιτεκτονικής μνήμης και η εκμετάλλευση αυτής της δόμησης για δημιουργία και εγκατάσταση νέων επιχειρήσεων καινοτομίας  και κοινωνικής οικονομίας θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη του εισοδήματος στην περιοχή του Ταύρου και Μοσχάτου και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, που έχουν μεγάλη ανάγκη οι οικογένειες του δήμου μας. Στην σχολάζουσα δημόσια περιουσία περιλαμβάνεται και το κτήριο των πρώην αποθηκών ΕΟΜΜΕΧ, που από το 2013 είναι προς πώληση από το ΤΑΪΠΕΔ. Η διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του και η στέγαση σε αυτό επιχειρήσεων κοινωνικής οικονομίας και καινοτομίας θα έχει πολλαπλάσια οφέλη για την περιοχή. Δυστυχώς η παρέμβαση που γίνεται μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων (ΟΧΕ), όπου συμμετέχει ο Δήμος μας μαζί με τον Δήμο της Αθήνας και της Ν. Σμύρνης, είναι πολύ περιορισμένη, ως προς τις δημοσίου χαρακτήρα επενδύσεις και αφορά μόνο μια σημειακή παρέμβαση στην περιοχή Σφαγείων.  Ο σχεδιασμός των δημόσιων χώρων της οδού Πειραιώς και οι χρήσεις γης  στην παραπάνω κατεύθυνση πρέπει να διεκδικηθούν από μια δημοτική αρχή, που έχει όραμα, έχει σχέδιο και ξέρει πώς να το κάνει πράξη, δηλ. από εμάς τους «Πολίτες σε Δράση για την Ανατροπή».

Ο δεύτερος άξονας είναι της παραλίας. «Οι δεσμώτες του Φαλήρου», που ανακαλύφθηκαν μόλις το 2016, το Κέντρο Πολιτισμού «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», το πάρκο Φαλήρου που δημιουργείται από την Περιφέρεια Αττικής στην παραλία των Τζιτζιφιών και του Μοσχάτου και ο δημόσιος χαρακτήρας του περιβάλλοντα χώρου του ΣΕΦ που διεκδικήθηκε και κερδήθηκε από το ΤΑΪΠΕΔ δημιουργούν ένα υπερτοπικό πόλο επισκεψιμότητας.  Ζητούμενο του όποιου τοπικού σχεδιασμού είναι τα οφέλη από αυτή την ανάπτυξη να διαχυθούν στις γειτονιές του Μοσχάτου αλλά και του Ταύρου καθώς,

Ο τρίτος άξονας πρέπει να είναι ο άξονας που θα συνδέει την περιοχή της Οδού Πειραιώς με τον Φαληρικό, την Παραλία. Ένας άξονας που θα ξεκινά από τον σταθμό του Προαστιακού του Ταύρου (με ταυτόχρονη διεκδίκηση της υπογειοποίησης των γραμμών μέσα στις κατοικημένες περιοχές), θα περνά από το δημοτικό γήπεδο του Φωστήρα, που έτσι θα είναι πιο εύκολο να βρεθεί πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ανακατασκευή και τον εκσυγχρονισμό του, θα συνεχίζεται μέσω της οδού Θέμιδος, και θα ανασκευαστεί, μέσω ενός μεγάλου προγράμματος απαλλοτριώσεων, αναπλάσεων, νέου σχεδιασμού χρήσεων γης (το πιο δύσκολο μέρος προς υλοποίηση του σχεδίου). Θα φτάνει στην Λαχαναγορά, στον Σταθμό του Ηλεκτρικού στο Μοσχάτο και μέσω της λεωφόρου Μακρυγιάννη θα φτάνει στο Πάρκο της  παραλίας. Ο παραπάνω σχεδιασμός θέτει δυο προϋποθέσεις. Ο Άξονας να σχεδιαστεί με βάση τις αρχές της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και η λεωφόρος Μακρυγιάννη να μετατραπεί σε «Open Mall». Και για τα δυο προγράμματα υπάρχουν χρηματοδοτήσεις.

Κοινό αναπτυξιακό σχέδιο είναι δυνατό. Όραμα και σχέδιο χρειάζεται. Να ξεφύγουμε από τη συντήρηση και την αδράνεια.

Χ.Δ.: Ασφαλώς και μπορεί να υπάρξει ένα αναπτυξιακό σχέδιο κοινό, όμως το ερώτημα είναι ανάπτυξη από ποιον και για ποιον ; Σήμερα υπάρχουν όλα τα μέσα, η τεχνογνωσία, το εξειδικευμένο προσωπικό να καλύπτονται οι ανάγκες του λαού και της νεολαίας και των δύο περιοχών αρκεί να μπουν αυτές στο επίκεντρο και όχι τα κέρδη των μεγαλοεπιχειρηματιών .

Α.Μ.: Οι πολίτες μας, δεν βιώνουν πραγματικά τη συνένωσή των 2 πρώην Δήμων.

Οι δύο πρώην Δήμοι, δεν ξεκίνησαν από την ίδια αφετηρία, όμως δεν είδαν και βελτιώσεις την οκταετία που πέρασε.

Χρειάζεται λοιπόν ένα ισορροπημένο αναπτυξιακό πρόγραμμα με προτεραιότητα τις πραγματικές ανάγκες της κάθε περιοχής.

Το Μοσχάτο ας πούμε πρέπει να αξιοποιήσει υφιστάμενα κτήρια ανενεργά προς όφελος των πολιτών, να ολοκληρώσει την αντιπλημμυρική του θωράκιση ενώ στον Ταύρο πρέπει να δούμε κυρίως αναξιοποίητους ελεύθερους χώρους και να βελτιώσουμε τα μέγιστα, την καθημερινότητα του πολίτη.

Ερ. Πιστεύετε ότι οι υπηρεσίες του Δήμου πρέπει να καλύπτονται αποκλειστικά από προσωπικό που προσλαμβάνει ο Δήμος ή θα μπορούσαν να καλύπτονται (και) από ιδιωτικές εταιρίες;

Α.Ε.: Πιστεύω ότι με τις πράξεις μας έχουμε αποδείξει πλέον την εμπιστοσύνη μας προς το προσωπικό που ανήκει στο Δήμο μας. Επιγραμματικά αναφέρω ότι με ενέργειές μας προχωρήσαμε στη μονιμοποίηση του προσωπικού του «βοήθεια στο σπίτι», προχωρήσαμε στη μονιμοποίηση 6 εργαζομένων στο Δημοτικό μας Ωδείο, ενώ σε όλα τα δικαστήρια είμαστε υπέρ και στο πλευρό των εργαζομένων. Επιδιώκουμε την κάλυψη των οργανικών θέσεων του προσωπικού στο Δήμο, ζητώντας την έγκριση θέσεων υπαλλήλων, ενώ προχωράμε με την πρόσληψη 39 μόνιμων εργαζομένων στον τομέα της καθαριότητας. Επενδύουμε στον τομέα της καθαριότητας του Δήμου μας προχωρώντας στην αγορά σημαντικού πάγιου εξοπλισμού από τα ανταποδοτικά τέλη. Με την ανανέωση του στόλου των οχημάτων μας με νέα μοντέρνα και ασφαλή οχήματα στηρίζουμε τις υπηρεσίες του Δήμου μας για τη σωστή λειτουργία τους. Με πράξεις και όχι στα λόγια στηρίζουμε το προσωπικό μας. Ωστόσο, είμαστε θετικοί σε συνεργασία με άλλους φορείς, όταν υπάρχει ανάγκη ή έκτακτα περιστατικά.

Μ.Μ.: Οι υπηρεσίες του Δήμου πρέπει να έχουν αυστηρά δημόσιο χαρακτήρα. Δεν το λέμε από ιδεολογική αγκύλωση. Είναι συζητήσεις και ερωτήματα, που τέθηκαν τις προηγούμενες δεκαετίες και σε άλλες χώρες.  Ήδη στη Ευρώπη υπάρχει η τάση, με υπαρκτά λαμπρά παραδείγματα, επαναδημοτικοποίησης των υπηρεσιών και των υποδομών. Η τάση ιδιωτικοποίησης της δεκαετίας του 1990 των δημοτικών υπηρεσιών οδήγησε σε σαλαμοποίηση  του όποιου σχεδιασμού και απώλεια των στόχων για οικολογικό σχεδιασμό και κοινωνική σύγκληση.  Δημόσια κοινά αγαθά έγιναν ακριβές υπηρεσίες με την ιδιωτικοποίηση και κοινωνικές ομάδες αποκλείστηκαν από την πρόσβαση σε αυτά. Η υπηρεσίες ως προς τον σχεδιασμό και υλοποίησή τους πρέπει να είναι δημόσιες. Ο ρόλος του ιδιωτικού τομέα στις δημοτικές υπηρεσίες πρέπει να είναι απολύτως συμπληρωματικός στα πλαίσια του δημόσιου σχεδιασμού και υλοποίησης.

Χ.Δ.: Η θέση μας είναι ότι όλες οι υπηρεσίες του Δήμου πρέπει να στελεχώνονται από υπαλλήλους του Δήμου , οι οποίοι θα εργάζονται με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα . Είναι επιτακτική ανάγκη να καλυφθούν οι πάνω από 100 κενές οργανικές θέσεις στο Δήμο. Ήδη είναι ιδιωτικοποιημένες υπηρεσίες του Δήμου , πράσινο , ανακύκλωση κλπ . Η ιδιωτική εταιρεία όμως ενδιαφέρεται για το κέρδος της , όχι για τη λειτουργία  των υπηρεσιών που αναλαμβάνουν προς όφελος των κατοίκων της περιοχής . Επίσης , με την προώθηση της ιδιωτικοποίησης υπηρεσιών αυξάνονται τα ίδια τέλη και επικρατεί η λογική της ανταποδοτικότητας στις υπηρεσίες, με αποτέλεσμα να πληρώνει ο λαός τα «σπασμένα».

Α.Μ.: Υπάρχουν περιπτώσεις που ο ίδιος ο νόμος και οι δεσμεύσεις της χώρας, δεν επιτρέπουν προσλήψεις, π.χ στο πράσινο.

Εκεί δεν μπορούμε να κλαίμε πάνω από το χυμένο γάλα. Ο νόμος επιτρέπει κατόπιν μελέτης και διαγωνισμού και την εμπλοκή ιδιωτικών εταιρειών, κάτι που αύριο θα χρησιμοποιήσω, στη δική μου θητεία.

Στην καθαριότητα δεν υπάρχει πρόβλημα προσλήψεων, υπάρχει όμως τεράστιο θέμα με την μη ανανέωση του στόλου οχημάτων του Δήμου, παρά την συγκέντρωση ενός μεγάλου ποσού, περί τα € 4 εκατομμύρια, που έχει συγκεντρωθεί από τα δημοτικά μας τέλη.

Ερ. Πώς αποτιμάτε τη μέχρι τώρα πορεία και υλοποίηση των έργων στην παραλιακή ζώνη του Μοσχάτου; Ανταποκρίνονται και σε ποιο βαθμό στις προσδοκίες σας; Τι πιστεύετε ότι πρέπει να διεκδικηθεί στο μέλλον; Είστε υπέρ ή κατά της ενδεχόμενης εμπορικής χρήσης;

Α.Ε.: Η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου είναι ένα μεγάλο έργο πνοής και ανάπτυξης, ένα όραμα που το διεκδικούσαμε  χρόνια. Πιστεύουμε ότι δικαιωθήκαμε απόλυτα, αφού είμαστε η μόνη παράταξη που ψήφισε υπέρ της υλοποίησης αυτού του έργου από την Περιφέρεια Αττικής! Με την έναρξη της ανάπλασης, η πόλη μας αποκτά πρόσβαση στη θάλασσα, ενώ ταυτόχρονα θωρακίζεται αντιπλημμυρικά, με τη δημιουργία αντιπλημμυρικού καναλιού. Φυσικά είμαστε υπέρ της ελεύθερης πρόσβασης στο παραλιακό μας μέτωπο, με την ανάδειξη του περιβαλλοντικού στοιχείου, ενώ επιμένουμε στο πάγιο αίτημά μας για τη συμμετοχή του Δήμου μας στο φορέα Διοίκησης του παραλιακού Μετώπου.

Μ.Μ.: Το ότι το έργο με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής εκτελείται τώρα ως δημόσια επένδυση δεν ήταν στο παρελθόν τόσο αυτονόητο. Χρειάστηκαν αγώνες πολλών χρόνων των ενεργών πολιτών και των κινήσεών τους. Σας παραθέτω μια προδημοσίευση από το βιβλίο, που έγραψα με τίτλο «Ιστορία μου, Παραλία μου…» και που σε λίγες μέρες κυκλοφορεί.

«Έπειτα από δεκαετίες καταστροφικών επιλογών των ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και αδράνειας των προηγούμενων περιφερειακών αρχών, η παραλία Μοσχάτου γίνεται δημόσιο πάρκο. Μια μεγάλη νίκη για το Μοσχάτο.

Με τη δέσμευση του ποσού των 90 εκατομμυρίων ευρώ στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Αττικής ξεκινά η δεύτερη φάση των έργων στον Φαληρικό Όρμο για τη δημιουργία οικολογικού πάρκου στα διακόσια σαράντα στρέμματα στην παραλία Μοσχάτου. Ένα πάρκο στην κατεύθυνση της αποκατάστασης του υγροτοπικού οικοσυστήματος του Δέλτα των Ιλισού και Κηφισού, που οι άφρονες πολιτικές των προηγούμενων δεκαετιών κατέστρεψαν.

Υπενθυμίζουμε ότι η εγκαταλελειμμένη παραλία στο Μοσχάτο επί σαράντα και χρόνια, μαζί με την παραλία στην Καλλιθέα, με νόμο παραχωρήθηκαν στην Περιφέρεια Αττικής (Δευτεροβάθμια Τοπική Αυτοδιοίκηση) για σαράντα χρόνια, όπως γνωμοδοτούσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος κ. Δεκλερής και διεκδικούσαν οι ενεργοί πολίτες, με την αίρεση η Περιφέρεια να εκτελέσει το έργο.

Ήδη με την πρώτη φάση των βαριών έργων υποδομής, που με γρήγορους ρυθμούς εκτελείται, δημιουργείται ένα γραμμικό πάρκο, το αντιπλημμυρικό κανάλι μήκους 1.200 μέτρων και 40 πλάτους στη θέση της υπερυψωμένης λεωφόρου, που γκρεμίζεται και μεταφέρεται περίπου 80 μέτρα προς Νότο, προς θάλασσα ταπεινωμένη στο +1 μέτρο από την επιφάνεια της θάλασσας, από τα +4 μέτρα που είναι σήμερα. Για τις ανάγκες διάβασης προς την παραλία γίνεται ένας λόφος ύψους στο μέγιστο σημείο 9 μέτρων, μήκους 300 μέτρων και πλάτους περίπου 50 μέτρων πάνω από τον νέο δρόμο, για να υπάρχει πρόσβαση των πολιτών στο πάρκο. Ο λόφος θα είναι φυτεμένος, ώστε το πάρκο της παραλίας και το αντιπλημμυρικό κανάλι, που θα φυτευτεί και διαμορφωθεί σε κοιλάδα, να είναι σε συνέχεια. Ο υπόλοιπος δρόμος των χιλίων μέτρων παραμένει ακάλυπτος. Το καλύτερο -γιατί φυσικά ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο- θα ήταν να μην υπήρχε καθόλου ο δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, αλλά οι πολεοδομικές επιλογές έγιναν από τις δεκαετίες 1960 – 1970…

Είναι από τις λίγες περιπτώσεις που οι προκηρύξεις των κινημάτων βρίσκουν εφαρμογή χάρη στην Περιφέρεια Αττικής και την παράταξη της πλειοψηφίας της Ρένας Δούρου. Έπειτα από δεκαετίες καταστροφικών επιλογών των Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ (π.χ. σχέδιο μεταολυμπιακής αξιοποίησης, γήπεδο με εμπορικές χρήσεις, μεγάλο λιμάνι κρουαζιέρας… μέσω εταιρειών ειδικού σκοπού, Ολυμπιακά Ακίνητα Α.Ε., Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε., που παρέπεμπαν σε ιδιωτικοποίηση) και αδράνειας των προηγούμενων περιφερειακών αρχών, η παραλία Μοσχάτου γίνεται δημόσιο πάρκο. Μια μεγάλη νίκη για το Μοσχάτο.»

Οι όποιες εμπορικές χρήσεις για εξυπηρέτηση των επισκεπτών μπορούν να στεγαστούν στο κτήριο που βρίσκεται γύρω από το γήπεδο του βόλεϊ. Δεν χωρά και άλλη δόμηση στο Πάρκο της παραλίας.

Επειδή το έργο κατασκευής του Πάρκου δεν έχει ολοκληρωθεί κρίσιμο σημείο είναι οι συσχετισμοί,  που θα δημιουργηθούν μετά τις εκλογές του Μαΐου.

Χ.Δ.: Τα έργα που υλοποιούνται στο παραλιακό μέτωπο μετατρέπουν την περιοχή σε « φιλέτο » για τους μεγαλοεπιχειρηματίες . Με το τοίχος 9 μέτρων που θα σηκωθεί οι Μοσχατιώτες θα βλέπουν τη θάλασσα « με τα κιάλια » .Η περιοχή αυτή πρέπει είναι ελεύθερης πρόσβασης για όλους τους Μοσχατιώτες και τους Ταυριώτες, χωρίς καμία εμπλοκή ιδιώτη και να αξιοποιηθεί ως χώρος αθλητισμού, πολιτισμού, ψυχαγωγίας.

Α.Μ.: Τα έργα της Παραλίας βρίσκονται ακόμα σε πρώιμη φάση και δεν γίνονται κατανοητά από τους πολίτες.

Το έργο της παραλίας είναι σε θετική κατεύθυνση, με κάποιες ενστάσεις στο υψομετρικό. Δυστυχώς η Δημοτική Αρχή αντιμετώπισε το έργο φοβικά, δεν εξήγησε στους Πολίτες και πολλοί από αυτούς, ειδικά οι Παράλιοι, το βλέπουν ακόμα με δυσπιστία.

Το μέλλον και η ανάπτυξη του Δήμου μας, περνάει μέσα από την Παραλία μας. Φτάνει εμείς να προετοιμαστούμε, να ζητήσουμε ένταξη στον φορέα διαχείρισης που πρέπει να δημιουργηθεί και να απαιτήσουμε την πλήρη κάλυψη του κόστους συντήρησης, που θα προκύψει.

Εμπορικές χρήσεις του επιπέδου καταστημάτων εστίασης και καφέ προβλέπονται ήδη και καλώς.

Κατά τα λοιπά, η Παραλία μας πρέπει να είναι δημόσιος υπερτοπικός πόλος αναψυχής.

Ερ. Είστε ικανοποιημένος από την κατάσταση των ελεύθερων χώρων και των πεζοδρομίων στην πόλη μας; Τι ενέργειες θεωρείτε ότι πρέπει να γίνουν ώστε να είναι επαρκώς προσβάσιμοι ιδιαίτερα σε ΑμεΑ;

Α.Ε.: Προκειμένου να διασφαλίσουμε τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των πολιτών μας και την ασφάλειά τους προχωρήσαμε σε συνεχείς ανακατασκευές πεζοδρομίων και στις δύο δημοτικής μας ενότητες. Κατά την πενταετία 2014-2018, δαπανήσαμε το ποσό των 491.000€ για ανακατασκευές και συντηρήσεις πεζοδρομίων, ενώ πρόσφατα ξεκίνησε η υλοποίηση εργασιών κατασκευής, αποκατάστασης και συντήρησης πεζοδρομίων, η κατασκευή νέων πεζοδρομίων και η διαμόρφωση ειδικών ραμπών πρόσβασης ΑΜΕΑ, όπως και «οδηγού τυφλών», προϋπολογισμού 550.000€.  Με το έργο της βιοκλιματικής ανάπλασης του ΒΑ Μοσχάτου (συν. Επιφ 55.256τμ) και την κατασκευή του δικτύου των ποδηλατοδρόμων μας, με τους ελέγχους που υλοποιούμε με την υπηρεσία μας για της κατάληψη των χώρων μας, διαμορφώνουμε ένα Δήμο πρότυπο.

Μ.Μ.: Αν και ο Δήμος μας είναι επίπεδος, χωρίς μεγάλες ανηφοριές και κατηφοριές η προσβασιμότητα στους ελεύθερους και κοινόχρηστους χώρους δεν είναι και τόσο αυτονόητη. Όχι μόνο στα άτομα με ειδικές ανάγκες, αλλά και σε όλους τους κατοίκους. Η αρμόδια επιτροπή στα πλαίσια του Δημοτικού Συμβουλίου από το 2014 συνεδρίασε μόνο μια φορά για να συζητήσει τις αρμοδιότητές της. Η κατάσταση είναι ανεξέλεγκτη.

Η επιβολή, μέσω διοικητικών ελέγχων, του σεβασμού των δικαιωμάτων όλων για κοινή χρήση από όλους τους πολίτες των ελεύθερων και κοινόχρηστων χώρων είναι ευθύνη και υποχρέωση της διοίκησης του δήμου.

Η προσβασιμότητα στις σύγχρονες πόλεις είναι το μεγάλο ζητούμενο. Ήδη σε πολλές πόλεις  της χώρας τρέχουν μελέτες Βιώσιμης  Αστικής Κινητικότητας προς υλοποίηση, που προτάσσουν την κίνηση των πεζών, το πράσινο έναντι της κίνησης των αυτοκινήτων. Ο δήμος μας έχει αργήσει πολύ να αιτηθεί χρηματοδότηση από τα ευρωπαϊκά προγράμματα για να προχωρήσει σε οργάνωση της πόλης με βάση την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα.

Χ.Δ.: Στο Δήμο μας πολλοί χώροι είναι παραμελημένοι όπως το Πάρκο Ενόπλων Δυνάμεων , η περιοχή των Σφαγείων στον Ταύρο και οι χώροι που υπάρχουν στο Μοσχάτο δεν επαρκούν . Αυτό γίνεται γιατί και το Τεχνικό Πρόγραμμα της Δημοτικής Αρχής προβλέπει κυρίως έργα βιτρίνας που χρηματοδοτούνται μέσω ΕΣΠΑ και όχι έργα που θα μπορούσαν να διευκολύνουν , να δώσουν μια ανάσα στην καθημερινή ζωή του λαού και της νεολαίας του Δήμου . Η προσβασιμότητα τους στα ΑΜΕΑ μπορεί να εξασφαλιστεί με την κατάλληλη μελέτη και την υλοποίηση έργων που να εξυπηρετούν αυτό το σκοπό .

Α.Μ.: Προφανώς υπάρχει σημαντικό πρόβλημα με τους ελεύθερους χώρους και τα πεζοδρόμια στον Δήμο μας.

Σε Μοσχάτο και Ταύρο, η έννοια της λέξης προσβασιμότητα, είναι σχεδόν άγνωστη. Το πρόβλημα αφορά την καθημερινότητα των πολιτών και κυρίως των ανθρώπων μεγάλης ηλικίας και των ΑΜΕΑ.

Τονίζω χαρακτηριστικά ότι η Επιτροπή Προσβασιμότητας, που προβλέπει ο Καλλικράτης, στον Δήμο μας, συστάθηκε μόνο για τους τύπους και δεν λειτούργησε ποτέ.

Μικρά και κατειλημμένα πεζοδρόμια, αλλά ακόμα και στην Πειραιώς και την Μακρυγιάννη, με τα φαρδύτερα πεζοδρόμια, το πρόβλημα είναι ορατό.

Με την ανάληψη της Δημοτικής Αρχής από εμάς, ξεκινά ένα πρόγραμμα σταδιακής δια πλάτυνσης πεζοδρομίων, όπου αυτό είναι εφικτό και σε συνεννόηση με τους καταστηματάρχες, σαφής οριοθέτηση των χώρων που καταλαμβάνουν, σε πάρκα και πλατείες.

Εξασφάλιση της προσβασιμότητας στους ΑΜΕΑ, με προτεραιότητα δημοτικά κτίρια, πλατείες, δημόσιους χώρους.

Ερ. Πώς κρίνετε τη λειτουργία των κοινωνικών υπηρεσιών του Δήμου μας; Τι βελτιώσεις πιστεύετε ότι χρειάζονται;

Α.Ε.: Η ενίσχυση των κοινωνικών υπηρεσιών του Δήμου μας αποτέλεσε για εμένα σημαντική προτεραιότητα. Με σχεδιασμό, δράσεις, πράξεις και έργα έχουμε οργανώσει ένα ισχυρό δίκτυο κοινωνικής στήριξης των πολιτών μας που δοκιμάζονται ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση. Κάνουμε πράξη την αλληλεγγύη με την περαιτέρω ενίσχυση των κοινωνικών μας δομών και υπηρεσιών που στηρίζουν τις ευπαθείς μας ομάδες, όπως τα δύο κοινωνικά μας παντοπωλεία, το κοινωνικό φαρμακείο και συσσίτιο, την τράπεζα τροφίμων, τη Γωνιά της Αλληλεγγύης, το Κέντρο στήριξης οικογένειας, το ΤΟΜΥ, το κοινωνικό φροντιστήριο και μία σειρά άλλες δομές που στόχο έχουν να δημιουργήσουν ένα ισχυρό πλαίσιο στήριξης. Αξίζει να σταθώ στη διεκδίκησή μας για τη συμμετοχή του Δήμου μας στην ΟΧΕ Δήμου Αθηναίων-ΕΑΤΑ, εξασφαλίζοντας έτσι τη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ της κατασκευής του ΚΑΠΗ ΤΟΥ Τιμοθέου Ευγενικού στον Ταύρο.

Μ.Μ.: Ως προς την λειτουργία της κοινωνικής υπηρεσίας του Δήμου μας θεωρούμε ότι λειτουργεί ικανοποιητικά στα πλαίσια των εντολών, που παίρνει από την διοίκηση.  Συντηρεί και λειτουργεί ικανοποιητικά τα ΚΑΠΗ και τους βρεφονηπιακούς σταθμούς και τις άλλες δομές – κοινωνικό παντοπωλείο – στα πλαίσια μιας καθημερινής λειτουργίας.

Αυτό όμως δεν αρκεί σε ένα σύγχρονο δήμο. Η κοινωνική πολιτική, πλέον, θα πρέπει:

  • Να αντιμετωπίζει φαινόμενα αποκλεισμού που δημιουργεί το μοντέλο νεοφιλελεύθερης οργάνωσης της οικονομίας.
  • Να αντιμετωπίζει το πρόβλημα κατοικίας με προγράμματα κοινωνικής κατοικίας για κάποιους πολίτες. Το δικαίωμα στην κατοικία είναι δικαίωμα όλων των πολιτών.
  • Να αντιμετωπίζει προβλήματα ενεργειακής φτώχειας.
  • Να αντιμετωπίσει προβλήματα αντιμετώπισης αποκλεισμού από το αγαθό της παιδείας κάποιων κατοίκων στην περιοχή μας (π.χ. μετανάστες, Ρομά ).

Χ.Δ.: Οι κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου είναι υποστελεχωμένες , δεν επαρκεί η χρηματοδότησή τους και το σημαντικό έργο τους στηρίζεται κυρίως στην προσπάθεια των εργαζόμενων σε αυτές . Οι παιδικοί σταθμοί δεν καλύπτουν όλα τα παιδιά που κάνουν αίτηση κάθε χρόνο , τα νέα ζευγάρια αναγκάζονται να πληρώσουν τροφεία , το βρεφικό τμήμα μάλιστα έχει κλείσει σε παιδικό σταθμό στον Ταύρο . Η δημοτική αρχή προωθεί τη διαχείρισης της φτώχειας και του εθελοντισμού , μέσα από τις ΚΟΙΝΣΕΠ , τη μεταφορά αρμοδιοτήτων του Δήμου σε ΜΚΟ κλπ. Η θέση μας είναι ότι πρέπει να εξασφαλιστεί η απαραίτητη κρατική χρηματοδότηση και να στελεχωθούν επαρκώς όλες οι υπηρεσίες κοινωνικών δομών του Δήμου .

Α.Μ.: Η λειτουργία των κοινωνικών υπηρεσιών του Δήμου μας, όπως και του  Νομικού Προσώπου που την ασκεί σε ΚΑΠΗ και Παιδικούς σταθμούς, είναι σε γενικές γραμμές καλή, αλλά με μεγάλα περιθώρια βελτίωσης.

Υπάρχουν ικανό επιστημονικό προσωπικό, που όμως κατά τη γνώμη μου, δεν αξιοποιείται και δεν συντονίζεται με τον καλύτερο τρόπο, από την αιρετή διοίκηση.

Παραμένει στατικό, διαχειριστικό και κυρίως απλά υποστηρικτικό δράσεων, που μας έρχονται κυρίως από την Περιφέρεια και την Εκκλησία. Θα ήθελα περισσότερες πρωτοβουλίες από τον ίδιο τον Δήμο μου.

Ειδικά στον τομέα των παιδικών σταθμών, θέλω να τονίσω, πως άμεση προτεραιότητα για μας, είναι η λειτουργία δύο νέων παιδικών σταθμών, ένα στο Μοσχάτο και ένα στον Ταύρο.

Ερ. Θα ήσασταν σύμφωνος στη διάθεση κάποιας κτιριακής μονάδας για τη φιλοξενία μεταναστών-προσφύγων ή για τη στέγαση πολιτισμικών μειονοτήτων; Σε ποιες δράσεις πιστεύετε ότι θα έπρεπε να προβεί ο Δήμος για την ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας σε αντίστοιχα ζητήματα;

Α.Ε.: Από την μέχρι τώρα πορεία μου πιστεύω ότι έχω αποδείξει έμπρακτα την ιδιαίτερη ευαισθησία με την οποία αντιμετωπίζουμε ζητήματα που αφορούν τους μετανάστες-πρόσφυγες και τα ζητήματα των πολιτισμικών μειονοτήτων μας. Αναφέρω ενδεικτικά την έμπρακτη στήριξή μας στον ξενώνα φιλοξενίας γονέων και παιδιών, την άμεση ανταπόκρισή μας σε καταστάσεις άμεσης στήριξης των προσφύγων, την ένταξη των μειονοτήτων στα σχολεία μας και τη συμμετοχή του Δήμου μας στο πρόγραμμα ενοικίασης σπιτιών για τους αστέγους. Είμαστε υπέρ της ένταξης των μεταναστών-προσφύγων, είμαστε όμως κατά της γκετοποίησης, με ό,τι συνέπειες προκύπτουν.

Μ.Μ.: Ήμασταν σύμφωνοι ως δημοτική κίνηση «Πολίτες σε Δράση για την Ανατροπή» και όχι μόνο θα είμαστε. Οι πράξεις δείχνουν και τα πιστεύω του καθένα μας. Ως δημοτική Κίνηση πριν από ενάμιση χρόνο, στα τέλη του 2017, είχαμε επισκεφτεί τον ξενώνα στο μονογονεϊκών οικογενειών μεταναστών στο Μοσχάτο.

Δεν έχω εικόνα τι θα απαντήσουν οι άλλες παρατάξεις. Αλλά τουλάχιστον η παράταξη Ευθυμίου θα πρέπει να απαντήσει, γιατί εναντιώθηκε με την συμμετοχή της στις ενέργειες να μην πάνε στο σχολείο της γειτονιάς τους τα παιδιά του ξενώνα των μονογονεϊκών οικογενειών. Το ίδιο ισχύει και για την παράταξη Μπούτση, που βέβαια δεν υπήρχε τότε, αλλά πρόσωπα που τώρα εμφανίζονται να συμμετέχουν στον συνδυασμό του, τότε εναντιωθήκανε στο να πάνε στο κοντινό τους σχολείο τα παιδιά πρόσφυγες και μετανάστες.

Στην περιοχή μας λόγω της προνομιακής της θέση σε σχέση με την πρωτεύουσα και των άλλων ιδιαίτερων χαρακτηριστικών, που έχει, όχι μόνο τώρα με την προσφυγική κρίση, αλλά από το παρελθόν, έχουν εγκατασταθεί σημαντικές κοινότητες μεταναστών, που τώρα πια έχουν περάσει στην δεύτερη γενιά. Η διευκόλυνση από την διοίκηση του δήμου των ιδιαίτερων θρησκευτικών τους τελετών και των παραδοσιακών τους γιορτών σε χώρους παραχωρημένους από τον δήμο δεν θα βοηθήσουν μόνο στην κοινωνική σύγκληση, αλλά θα αποτελέσουν και στοιχείο ανάπτυξης της περιοχής. Για να γίνω συγκεκριμένος, ένα παράδειγμα με την κοινότητα των Ινδών στον Ταύρο. Όχι μόνο η διευκόλυνση, αλλά και η συμμετοχή της εκάστοτε δημοτικής αρχής στις θρησκευτικές τελετές και η δημιουργία ενός μικρού πολιτιστικού κέντρου ινδικού πολιτισμού θα είναι στοιχεία κοινωνικής σύγκλησης και ανάπτυξης.

Χ.Δ.: Οι μετανάστες και οι πρόσφυγες είναι θύματα του ίδιου συστήματος που βάζει στο επίκεντρο τα κέρδη των λίγων και στην άκρη τις δικές μας ανάγκες . Η ίδια αιτία είναι που τους έχει ξεριζώσει από τις χώρες τους και ζουν στη χώρα μας μέσα στην εκμετάλλευση όπως και εμείς . Από αυτή την άποψη κοινός είναι ο αγώνας μας , κοινά προβλήματα έχουμε κοινές ανησυχίες , μαζί χρειάζεται να παλέψουμε για να κατακτήσουμε το μέλλον και τη ζωή που μας ανήκει . Έτσι θα μας έβρισκε σύμφωνους κάθε ενέργεια που θα δώσει μια ανάσα , θα διευκολύνει κάπως την καθημερινότητα τους . Η Δημοτική Αρχή χρειάζεται να αναδείξει την αιτία που αυτοί οι άνθρωποι αναγκάστηκαν να βρεθούν στη χώρα μας και την αναγκαιότητα να παλέψουμε ενάντια στο σύστημα που γεννά φτώχεια , πολέμους , προσφυγιά .

Α.Μ.: Στο μέτρο που η κτιριακή επάρκεια των Δημοτικών χώρων το επιτρέπει, δεν θα είμαστε αντίθετοι, στη φιλοξενία μεταναστών, στο μέτρο που εξασφαλίζονται οι σχετικοί κανόνες ασφάλειας και υγιεινής, για την ευρύτερη γειτονιά αλλά κυρίως για τους ίδιους τους φιλοξενούμενους.

Γενικώς είμαστε κατά της γκετοποίησης ομάδων και θεωρούμε πιο αποτελεσματικά μέτρα, π.χ το πρόγραμμα ενοικίασης με επιδοτούμενο ενοίκιο από την πολιτεία. Θέλουμε την ομαλή ένταξη των μεταναστών στην πόλη μας.

Δείτε πόσο όμορφα χρόνια τώρα, εκατοντάδες οικογένειες Ινδών κυρίως, είναι ενσωματωμένοι στις γειτονιές του Ταύρου.

Στον τομέα της ενημέρωσης, ο Δήμος θα μπορούσε να κάνει πολλά, που όμως μέχρι τώρα δεν έγιναν.

Και εδώ η αντίστοιχη επιτροπή Ένταξης Μεταναστών που προβλέπεται θεσμικά και στον Δήμο μας, δεν λειτούργησε ποτέ.

Ερ. Πώς αποτιμάτε τη μέχρι τώρα δράση κινήσεων/ πρωτοβουλιών πολιτών στο Δήμο μας, όπως η «Μεσοποταμία» και η «Πρωτοβουλία Κατοίκων Ταύρου»; Με ποιους τρόπους και σε ποιο βαθμό θεωρείτε ότι πρέπει να συνεργάζονται με τον Δήμο;

Α.Ε.: Είμαστε ανοιχτοί και θετικοί στη δράση κινήσεων/πρωτοβουλιών πολιτών στο Δήμο μας και το έχουμε αποδείξει άλλωστε με τη στήριξή μας σε πολλά επίπεδα. Η συνεργασία μας μαζί τους έχει ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα για την τοπική μας κοινωνίας, αρκεί να γίνεται ισότιμα, χωρίς αποκλεισμούς και με σεβασμό ο ένας στον άλλο.

Μ.Μ.: Μπαίνοντας στο τέλος του εικοστού αιώνα ο δυτικός κόσμος άρχισε να καταλαβαίνει ότι η λειτουργία της δημοκρατίας δια αντιπροσώπων παρουσιάζει προβλήματα. Η γραφειοκρατική λειτουργία των θεσμών, η στενή σύζευξή τους με τα οικονομικά συμφέροντα, ο αποκλεισμός τμημάτων της κοινωνίας οδήγησαν στην δημιουργία ενός πολύμορφου και πολύχρωμου δικτύου κοινωνικών κινημάτων, διεκδίκησης κοινωνικών δικαιωμάτων με αμεσοδημοκρατικά χαρακτηριστικά.

Σε τοπικό επίπεδο είναι εφικτό και επιθυμητό από εμάς το «χακάρισμα»  της τοπικής εξουσίας» από τις κινήσεις πολιτών και η διεκδίκηση μερίδιου στην οργάνωση των διεκδικήσεων της κοινωνίας.

Στον δήμο μας έχουμε το παλαιότερο κίνημα πόλης της χώρας την «Μεσοποταμία». Οι αναζητήσεις και οι δράσεις της καθόρισαν σε κάποιο βαθμό και καθορίζουν την πολιτική συζήτηση στον δήμο, ενώ παράλληλα δείχνουν και το υπόδειγμα της κοινωνίας της αλληλεγγύης, που είναι ο στόχος, το όραμα.

Νεώτερο είναι το κίνημα της «Πρωτοβουλίας κατοίκων» στον Ταύρο με αξιόλογη δράση στην τοπική κοινωνία σε θέματα αλληλεγγύης.

Η όποια συνεργασία με τα συλλογικά όργανα της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, τον δήμο, πρέπει να γίνει με σεβασμό στην αυτονομία τους.

Χ.Δ.: Είναι σημαντικό οι εργαζόμενοι , οι νέοι , ο λαός συνολικά να είναι οργανωμένος και συλλογικά να αντιπαλεύει το σύστημα και το πολιτικό του προσωπικό . Επίσης , ιδιαίτερα στα χρόνια της κρίσης είναι σημαντικό να αναπτύσσεται η αλληλεγγύη . Όμως η αλληλεγγύη και όποια τέτοια πρωτοβουλία χρειάζεται να βάζει στο στόχαστρο τον πραγματικό αντίπαλο , να μην καλλιεργεί τη λογική της αναμονής και του μικρότερου κακού αλλά να λειτουργεί πολλαπλασιαστικά και να ενθαρρύνει τη συμμετοχή στο οργανωμένο ταξικό κίνημα που προτάσσει την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών. Χαρακτηριστικοί φορείς που δρουν ακριβώς έτσι όπως περιγράψαμε παραπάνω είναι η Επιτροπή Αγώνα Μοσχάτου- Ταύρου και ο Σύλλογος Γυναικών Μοσχάτου- Ταύρου (μέλος της Ομοσπονδίας Γυναικών Ελλάδας).

Α.Μ.: Είμαι παλιό μέλος και φίλος της Μεσοποταμίας, με τις συμφωνίες και τις διαφωνίες μου σε επιμέρους θέματα.

Ένα είναι όμως σίγουρο. Η προσφορά τόσο της Μεσοποταμίας, όσο και της Πρωτοβουλίας Κατοίκων Ταύρου, στην τοπική κοινωνία, είναι διαχρονικά μεγάλη και πολυσήμαντη.

Δεν θα μπορούσα να μην κάνω ειδική αναφορά στο αλληλέγγυο σχολείο, που με τεράστια επιτυχία λειτουργεί τα τελευταία χρόνια και στις δύο γειτονιές.

Ο Δήμος μας οφείλει να συνεργάζεται με τα κινήματα πολιτών και να τα ενισχύει, ειδικά σε δράσεις κοινωνικές και αλληλέγγυες.

Ερ. Συμφωνείτε με το σύστημα της απλής αναλογικής που καθιερώνεται από φέτος ή πιστεύετε ότι θα δημιουργήσει προβλήματα; Θεωρείτε ότι ο καινούριος νόμος για την Τ. Α. ενισχύει επί της ουσίας τις δυνατότητες λαϊκής συμμετοχής και παρέμβασης μέσω της λειτουργίας των τοπικών συμβουλίων;

Α.Ε.: Η απλή αναλογική ως εκλογικό σύστημα αποτελεί ένα μεγάλο δημοκρατικό ζητούμενο, πρέπει όμως να κατανοήσουμε το γεγονός ότι οι Δήμοι, προκειμένου να μπορούν στην πράξη να λειτουργούν σωστά και να υλοποιούν έργο προς όφελος των πολιτών τους πρέπει να διοικούνται από Δημοτικές Αρχές με βάση τη λαϊκή εντολή και όχι τη διαπραγμάτευση των παρατάξεων. Η Αυτοδιοίκηση έχει διατυπώσει τις απόψεις της για το συγκεκριμένο ζήτημα. Μένει να δούμε στην πράξη αν θα λειτουργήσει ή όχι το συγκεκριμένο σύστημα.

Μ.Μ.: Η απλή αναλογική είναι η «βόμβα», που θα ταράξει την γραφειοτικοποίηση, την αδράνεια και τα πελατειακά συστήματα  στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Φαινόμενα που τα ζούμε έντονα στον δήμο μας μετά από εννιά χρόνια διοίκησης Ευθυμίου. Τα όποια προβλήματα που μπορεί να δημιουργηθούν θα οφείλονται στο ότι δεν έχει αναπτυχθεί κουλτούρα διαλόγου στον δήμο μας, ιδιαίτερα με την καθεστωτική νοοτροπία της διοίκησης της δημοτικής πλειοψηφίας. Αλλά οι ανάγκες πείθουν και τους θεούς. Η απλή αναλογική θα μας οδηγήσει υποχρεωτικά τουλάχιστον σε διάλογο για σύνθεση και μίνιμουμ πρόγραμμα.

Για τις Κοινότητες:

Ως ριζοσπαστική δημοτική κίνηση «Πολίτες σε Δράση για την Ανατροπή» ανακοινώσαμε στις 31Ιανουαρίου 2019 στην εκδήλωση στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης το πρόγραμμά μας για τις κοινότητες. Στην εκδήλωση εκείνη θέσαμε επτά σοβαρά διακυβεύματα, που θέτουν οι θεσμικές αλλαγές του νέου νόμου «Κλεισθένης» για τις ερχόμενες εκλογές:

  1. Να λειτουργήσουν τα Κοινοτικά Συμβούλια με δικό τους προϋπολογισμό και τεχνικό πρόγραμμα.
  2. Να μεταφερθούν ουσιαστικές αρμοδιότητες από το Δημοτικό Συμβούλιο στα Κοινοτικά.
  3. Νέα οργάνωση του δήμου στην νέα κατάσταση που δημιουργείται, ώστε να είναι αποτελεσματικός.
  4. Μόνιμες και σταθερές σχέσεις πλήρους απασχόλησης για τους εργαζόμενους στον Δήμο.
  5. Συμμετοχή των πολιτών, συνελεύσεις, συμμετοχικός προϋπολογισμός.
  6. Αναπτυξιακό πρόγραμμα του Δήμου με στόχους την κοινωνική σύγκληση των δυο κοινοτήτων και την κοινωνική συνοχή.
  7. Ανάπτυξη από την κοινωνία και τα συλλογικά της όργανα για όλους και όχι από το χρηματομεσιτικό κεφάλαιο σε βάρος της κοινωνικής συνοχής.

Στην ίδια εκδήλωση είχαμε τονίσει:

«Για μας είναι σημαντικό να μπορεί η οποιαδήποτε συλλογικότητα να πάρει μέρος χωρίς την προϋπόθεση να συμμετέχει και στις εκλογές για τα κεντρικά όργανα διοίκησης του δήμου. Με τον τρόπο αυτό η κάθε επιτροπή κατοίκων, η κάθε κίνηση πολιτών, το κάθε κίνημα πόλης θα έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει και έτσι συσσωρευμένη πολύτιμη συλλογική γνώση και εμπειρία δεν θα πηγαίνει χαμένη. Ως δημοτική κίνηση σε επίπεδο εκλογικής διαδικασίας έχουμε αποφασίσει να συμβάλουμε στην αυτονομία των κοινοτήτων». (31-1-2019)

Χ.Δ.: Συμφωνούμε με το σύστημα της απλής αναλογικής αν και η μεταρρύθμιση του Κλεισθένη δεν προβλέπει μόνο αυτό . Προβλέπει την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών, το πέρασμα στους Δήμους αρμοδιοτήτων της κεντρικής εξουσίας, όπως Υγεία, Παιδεία, Πρόνοια κλπ. Η ουσιαστική , αποτελεσματική και εύστοχη λαϊκή συμμετοχή δεν σταματάει στα τοπικά συμβούλια . Είναι και αυτά ένα μέσο που μπορεί να αξιοποιηθεί όμως η συμμετοχή που χρειάζεται είναι στους μαζικούς φορείς της γειτονιάς, στα σωματεία, στον αγώνα και το κίνημα που διεκδικεί με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας .

Α.Μ.: Η απλή αναλογική θεωρητικά είναι το δικαιότερο σύστημα εκλογής και προφανώς θα ήθελα ένα αναλογικότερο σύστημα εκπροσώπησης, που να σπάει τον Δημαχοκεντρισμό.

Δυστυχώς όμως, απλή αναλογική και σύστημα εκλογής 2 γύρων, δεν συνάδουν και η μεγάλη αυτοδιοικητική εμπειρία μου, με κάνουν πολύ ανήσυχο, για το πώς τελικά θα λειτουργήσει, ειδικά σε αυτή την πρώτη θητεία.

Ερ. Πιστεύετε ότι είναι απαραίτητο οι δημοτικές κινήσεις να έχουν σαφές ιδεολογικοπολιτικό προσανατολισμό ή πρέπει  να διαμορφώνουν το πρόγραμμά τους αποκλειστικά μέσα από τη συμμετοχή και τη συμβολή ατόμων διαφορετικών πολιτικών προσελεύσεων;

Α.Ε.: Εκ των πραγμάτων κάθε πράξη στην καθημερινότητά μας και στη δράση μας έχει πολιτικά χαρακτηριστικά. Αυτό είναι φυσιολογικό, αυτό είναι θεμιτό. Είναι άλλο πράγμα να δημιουργούμε μία δημοτική παράταξη η οποία να έχει σημείο αναφοράς την κοινωνία, να διαμορφώνει προτάσεις και να καταθέτει όραμα και σχέδιο στο πλαίσιο ενός έντιμου προγραμματισμού που σαφώς έχει πολιτικά χαρακτηριστικά και είναι άλλο πράγμα να υπάρχει μία παράταξη η οποία θα είναι κομματικός τοποτηρητής στην περιοχή. Εμείς σεβόμαστε τις απόψεις όλων των στελεχών και φίλων που συμμετέχουν στο συνδυασμό μας και βρίσκονται εντός του δημοκρατικού τόξου και δε στερούμε από κανέναν το αναφαίρετο δημοκρατικό δικαίωμα ο κάθε υποψήφιος του συνδυασμού μας να έχει τις δικές του πολιτικές αναφορές. Γι αυτό θεωρούμε ότι είναι πράγματι σημαντική η συμβολή ατόμων διαφορετικών πολιτικών προελεύσεων. Αυτό έχουμε πετύχει εμείς με το συνδυασμό μας.

Μ.Μ.: Πιστεύουμε σε δημοτικές κινήσεις που έχουν συγκεκριμένο πρόγραμμα με στόχο την κοινωνική σύγκληση και την δίκαιη ανάπτυξη για τον άνθρωπο και το περιβάλλον.

Οι διαφορετικές πολιτικές τοποθετήσεις – επιθυμητές- δεν μπορεί να είναι πέρα από ένα πρόγραμμα με στόχους, διαφορετικά έχουμε δημοτικές παρατάξεις συνονθύλευμα.

Το όποιο πρόγραμμα δεν μπορεί να είναι μια σειρά από επιμέρους έργα, έτσι στην τύχη χωρίς να έχουν σχέση μεταξύ τους και προοπτική.

Το πρόγραμμα θα πρέπει να είναι μια σειρά από έργα ενταγμένα σε ένα οδικό χάρτη, που θα οδηγεί σε οργάνωση του παραγωγικού μοντέλου της περιοχής σε όφελος των πολλών χωρίς αποκλεισμούς.

Χ.Δ.: Οι δημοτικές κινήσεις έχουν σαφή προσανατολισμό ανεξάρτητα από το αν πλαισιώνονται από άτομα ενός η περισσότερων κομμάτων . Ή κινούνται στη λογική της διαχείρισης αυτού του συστήματος , ή στη λογική της σύγκρουσης και της διεκδίκησης . Αυτό επιβεβαιώνεται και στο Δήμο μας . Οι υπόλοιπες δημοτικές κινήσεις έχουν επιμέρους διαφορές , έχουν διαφορετική αφετηρία , όμως συμφωνούν στο βασικό . Πίνουν όλοι νερό στο όνομα της Περιφερειακής Αρχής της κας Δούρου που δίνει εκατομμύρια σε εφοπλιστές για να φτιάξουν γήπεδα και ούτε ευρώ για αντιπλημμυρικά – αντιπυρικά έργα, με τα καταστροφικά αποτελέσματα που ζήσαμε πέρσι σε Μάνδρα και Μάτι . Συμμορφώνονται όλοι στις υποδείξεις της κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης αφού όλοι μαζί συμφώνησαν στο να επιστραφούν τα αποθεματικά του Δήμου . Αυτή είναι η διαχωριστική γραμμή . Αν είναι με τα κέρδη των λίγων ή τα συμφέροντα των πολλών. Οι κομμουνιστές δήμαρχοι σε Πάτρα, Καισαριανή, Πετρούπολη, Χαϊδάρι και Ικαρία αποδεικνύουν στην πράξη τι σημαίνει δήμαρχος αγωνιστής, δίπλα και μαζί με το λαό, να διεκδικεί για την κάλυψη των αναγκών, ενάντια στις υποδείξεις του συνονθυλεύματος Περιφέρειας, Κυβέρνησης και Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Α.Μ.: Οι Δημοτικές Παρατάξεις είναι πολιτικές Παρατάξεις και ως τέτοιες οφείλουν να έχουν σαφή ιδεολογικό και πολιτικό στίγμα και κατεύθυνση.

Εκείνο που πρέπει να αποφεύγουν είναι η κομματική ταύτιση και γραμμή. Ειδικά σε μικρές γειτονιές όπως εμείς, πιο εύκολα άνθρωποι προοδευτικοί, από όλους τους πολιτικούς χώρους του Δημοκρατικού τόξου, θα μπορούσαν να προσφέρουν στα κοινά της πόλης τους.

Γνωριζόμαστε προσωπικά εδώ και ο καθένας έχει το δικό του στίγμα.

Η κοινή μας βάση πρέπει να είναι η φροντίδα για τη λύση των προβλημάτων του Δήμου, σε μία σαφώς προοδευτική, δημοκρατική κατεύθυνση.

Ερ. Πώς θα αντιδρούσατε εάν στο Δήμο μας υπήρχε υποψήφιος συνδυασμός που θα επιχειρούσε να εκφράσει πολιτικά τον χώρο της ακροδεξιάς; Με ποιο τρόπο μπορεί η δημοτική αρχή και το δημοτικό συμβούλιο να αντιδρά και να αποτρέπει τη δράση ακροδεξιών ομάδων;

Α.Ε.: Η αντίδραση πρέπει να είναι συλλογική και μέσα από την κοινωνία μας. Είμαστε αντίθετοι στη δράση οποιοδήποτε ακραίων ομάδων που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο  το θεσμό της Δημοκρατίας και ανθρώπινες ζωές. Με συλλογικότητα και κοινή θέληση όλων μας και με την κοινωνία ευαισθητοποιημένη μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τέτοια φαινόμενα.

Μ.Μ.: Είμαστε ως δημοτική κίνηση από την ιδρυτική μας διακήρυξη ενάντια στην ακροδεξιά, στον φασισμό, στον ρατσισμό, στον φόβο του διαφορετικού.  Δεν έχουμε και δεν θέλουμε να έχουμε καμιά σχέση με ανθρώπους που εκπροσωπούν τέτοιες πολιτικές ή ακόμα – ακόμα και με άτομα που εκφωνούν τέτοιες πολιτικές.

Επειδή όμως στα λόγια όλοι τα ίδια μπορεί να λέμε, να κάνω ένα ερώτημα προς τους συνδυασμούς Ευθυμίου και Μπούτση. Πώς γίνεται να είσαι ενάντια στην ακροδεξιά και στον συνδυασμό σου να έχεις άτομα, που με δημόσιες δηλώσεις τους στο διαδίκτυο έχουν εκφραστεί με τον προσβλητικό για την ανθρώπινη ύπαρξη όρο «λαθρομετανάστες»;

Ένας τρόπος να αντιδράσουμε στην ακροδεξιά είναι μα μην υιοθετούμε την αντζέντα της. Δυστυχώς για την περιοχή μας η απερχόμενη δημοτική αρχή σε κάποιες περιπτώσεις έκανε το αντίθετο και υιοθέτησε την ακροδεξιά πολιτική. (Στο θέμα της φοίτησης των προσφυγόπουλων στο σχολείο της γειτονιάς, στο θέμα με τους Ρομά στον Ταύρο).

Χ.Δ.: Οι δυνάμεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ , το εργατικό και λαϊκό κίνημα είναι αυτό που απομονώνει τους φασίστες στις γειτονιές , στους χώρους δουλειάς , στα σχολεία , τις σχολές κλπ . Η δημοτική αρχή ή θα μπει μπροστά για να τους απομονώσει ο λαός και η νεολαία της περιοχής ή θα τους κάνει πλάτες , όπως βλέπουμε να γίνεται και στο γειτονικό Δήμο της Καλλιθέας . Όπου η παράταξη που στηρίζει η Χρυσή Αυγή κατέθεσε μήνυση και ζητάει υπέρογκα ποσά από τους δημοτικούς συμβούλους εκλεγμένους με τη Λαϊκή Συσπείρωση και τον υποψήφιο δήμαρχο και η δημοτική αρχή τους ανοίγει το δρόμο καθώς όπως λέει είναι « θεσμικό Κόμμα » . Στις γειτονιές του Μοσχάτου και του Ταύρου οι φασίστες , ακροδεξιοί , χρυσαυγίτες δεν έχουν καμία θέση και αυτό πρέπει να γίνει υπόθεση των κατοίκων της περιοχής για να απομονωθούν .

Α.Μ.: Χαίρομαι που στον δήμο μας, δεν υπάρχουν ορατά τουλάχιστον τέτοια προβλήματα και ελπίζω αυτό τουλάχιστον να το διαφυλάξουμε ως παρακαταθήκη για τα παιδιά μας.

Το Δημοτικό συμβούλιο της πόλης, ως το κορυφαίο πολιτικό όργανο της περιοχής, πρέπει να σταθεί ανάχωμα και να εγγυηθεί την αποτροπή αντιδημοκρατικών δράσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *