Μπάμπης Μπιλίνης: «Για την παρακηφίσια περιοχή» (βίντεο)

Της θέσεις της για την παρακηφίσια περιοχή παρουσίασε, διά στόματος του επικεφαλής της, Μπάμπη Μπιλίνη, η παράταξη «Πολίτες σε δράση για την Ανατροπή».

Παρακολουθήστε το βίντεο ή διαβάστε το απομαγνητοφωνημένο κείμενο:

Για την Παρακηφίσια περιοχή στο Δυτικό Μοσχάτο.

Προβλήματα- Προκλήσεις – Προοπτική.

Η ιστορία μας ξεκινά σχεδόν πριν από τριάντα χρόνια, όταν άρχισαν να γίνονται κουβέντες για την ανάγκη οδικού άξονα ταχείας κυκλοφορίας στον Κηφισό.

Η πολιτική αυτή “διογκώθηκε” από την δεκαετία του 1980 με το απατηλό όραμα της κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης των κεντρικών οδών Μακρυγιάννη και Χρυσοστόμου Σμύρνης στο Μοσχάτο.

Τελικά παρά τους αγώνες των κατοίκων και των κινήσεων πολιτών το έργο και λόγω Ολυμπιακών Αγώνων έγινε (να κλείσει ο Ολυμπιακός Δακτύλιος έλεγαν…) και ολόκληρες περιοχές του Μοσχάτου και Ν. Φαλήρου ενταφιάστηκαν και την περίφημη αποσυμφόρηση δεν είδαμε ποτέ.

Οι νέοι μεγάλοι άξονες του λεκανοπεδίου της Αθήνας “φράκαραν” τρία μόλις χρόνια μετά την κατασκευή τους. Η μέση ταχύτητα σήμερα υπολογίζεται σε τριάντα χιλιόμετρα την ώρα.

Το οδικό έργο πάνω από τον Κηφισό έχει προκαλέσει υποβάθμιση του περιβάλλοντος, της ποιότητας ζωής στις περιοχές του Μοσχάτου και του Νέου Φαλήρου.

Ο κλειστός αυτοκινητόδρομος ταχείας κυκλοφορίας με τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση έχει ύψος περίπου εννέα μέτρα. Ουσιαστικά περνά πάνω από τις κατοικίες.

Τα επίπεδα ηχορύπανσης είναι υψηλά παρά την ύπαρξή ηχοπετασμάτων, καθώς οι κραδασμοί από την κίνηση βαρέων οχημάτων δημιουργούν υψηλό θόρυβο και συνεχή βουητό κάτω από τον δρόμο.

Οι προσόψεις των κατοικιών και πολυκατοικιών απέχουν μόλις δώδεκα μέτρα από τα πλευρικά τμήματα του έργου κάνοντας την ζωή των κατοίκων δύσκολη.

Το μικροκλίμα της περιοχής έχει μεταβληθεί από το ογκώδες και ασύμβατο για την κλίμακα της περιοχής έργο από μπετόν και άσφαλτο με αύξηση της θερμοκρασίας ιδιαίτερα το καλοκαίρι.

Ο Κηφισός είναι ανοιχτός και ανήλιαγος οχετός σκιασμένος από τη λεωφόρο με τα προβλήματα οσμών και εντόμων πιο έντονα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες κυρίως.

Σμήνη κουνουπιών ταλαιπωρούν τους κατοίκους παρά τους συνεχείς ψεκασμούς από την Περιφέρεια Αττικής. Η ατμοσφαιρική επιβάρυνση από τους αέριους ρύπους, που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα είναι καθημερινή πραγματικότητα.

Δυστυχώς δεν μπορούμε να γκρεμίσουμε τον δρόμο μετά από 15 χρόνια. Η κατάσταση ως προς την ύπαρξη του δρόμου είναι μη αναστρέψιμη στο άμεσο μέλλον.

Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν μπορούν να γίνουν παρεμβάσεις για βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Το ίδιο το έργο προέβλεπε και έργα ανάπλασης των οδών, που βρίσκονται στα πλευρά του. Για να γίνει η όποια ανάπλαση που είχε τότε σχεδιαστεί, προβλέπονταν απαλλοτριώσεις στις παρακηφήσιες ιδιοκτησίες.

Αυτό οδήγησε σε διαμαρτυρίες από τους ιδιοκτήτες, το έργο έμεινε στα χαρτιά και τελικά ήρθη και το καθεστώς προς απαλλοτρίωση των ιδιοκτησιών. Σήμερα είμαστε πάλι στην αρχή.

Είναι η περιοχή που από το 2003 έχει υποστεί την μεγαλύτερη επιβάρυνση στο Μοσχάτο και μοιάζει ξεχασμένη, κρυμμένη καλά πίσω από μια ωραία βιτρίνα.

Κι ενώ όπως είναι φυσικό οι προτεραιότητες των όποιων σχεδιασμών και έργων για την κοινότητα Μοσχάτου θα έπρεπε να ξεκινούσαν από αυτή την περιοχή η δημοτική πλειοψηφία εγκλωβισμένη στην λογική των έργων βιτρίνας δεσμεύει 1,2 εκατομμύρια ευρώ από τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Αττικής για βιοκληματική ανάπλαση της πλατείας Μεταμόρφωσης. Η ανάπλαση της πλατείας θα μπορούσε να γίνει με πολύ λιγότερα χρήματα και να τηρηθούν οι πραγματικές προτεραιότητες.

Αντί αυτού παραπέμπει την όποια ανάπλαση της περιοχής στο γενικό σχέδιο μιας μελέτης στρατηγικής βιώσιμης αστικής κινητικότητας σε όλο τον Δήμο.

Τι πρέπει να γίνει;

Καταρχήν να συνεργαστούν οι συναρμόδιοι φορείς. Το Υπουργείο Υποδομών για τον δρόμο πάνω και κάτω από αυτόν, η Περιφέρεια Αττικής, που έχει την αρμοδιότητα για τον ποταμό και τα ύδατα και οι Δήμοι Μοσχάτου – Ταύρου και Πειραιά για τις πλευρικές περιοχές.

Να εκπονηθεί καινούργια μελέτη ανάπλασης που κατά την γνώμη μας δεν πρέπει να προβλέπει απαλλοτριώσεις, αλλά αντιθέτως πρέπει να εμπεριέχει:

• Την αναβάθμιση των δυο πλευρικών περιοχών με δημιουργία οδών ήπιας κυκλοφορίας με προτεραιότητα στους πεζούς και στο πράσινο – Βιώσιμη αστική κινητικότητα. Να γίνει χώρος περιπάτου.

• Την αρχιτεκτονική μελέτη όλου του όγκου του τσιμέντου, ώστε με κατάλληλα χρώματα (όχι άλλο γκρι) και διακοσμητικές κατασκευές στο πλάι, αλλά και μέσα στον Κηφισό και κάτω από τον δρόμο. να πάρει άλλη όψη.

• Να μελετηθεί η ηχομόνωση, ώστε να περιοριστεί ο θόρυβος από τις δονήσεις στα σπίτια.

• Να γίνουν γέφυρες σε όλους τους κάθετους δρόμους, που να συνδέουν το Μοσχάτο με το Νέο Φάληρο. Όχι “στρατιωτικού” τύπου όπως είναι τώρα, αλλά σχεδιασμένες ύστερα από αρχιτεκτονικό διαγωνισμό με κατάλληλο και άπλετο φωτισμό, ώστε να είναι άνετη η διάβαση τους όλες τις ώρες του εικοσιτετραώρου και φυσικά προσβάσιμες και από άτομα με ειδικές ανάγκες.

• Να αποκατασταθεί, στα πλαίσια που η μελέτη βιώσιμης αστικής κινητικότητας το θεωρεί δυνατόν, η οδική ένωση Μοσχάτου – Νέου Φαλήρου με οδική γέφυρα ήπιας κυκλοφορίας για αυτοκίνητα μέχρι 1,5 τόνο ωφέλιμο φορτίο. Αυτό θα ενισχύσει και την τοπική αγορά και αποτελεί πάγιο αίτημα του Εμπορικού Συλλόγου Μοσχάτου. Αν η γέφυρα είναι για αυτοκίνητα μέχρι 1,5 τόνο, τότε θεωρούμε ότι υπάρχει η δυνατότητα να γίνει εκεί που βρισκόταν όλα τα χρόνια στην προέκταση της οδού Λάμπρου Κατσώνη. Γέφυρα στην προέκταση της οδού Ελευθερίας για να περνούν και μεγαλύτερα αυτοκίνητα και λεωφορεία δεν πρέπει να γίνει, γιατί είναι δυσανάλογα μεγάλη η όχληση για την περιοχή.

• Σε συνεργασία με την αρχαιολογική υπηρεσία να δημιουργηθεί ένας μικρός αρχαιολογικός χώρος γύρω από την βάση της αρχαίας γέφυρας, που βρέθηκε κατά την κατασκευή του δρόμου.

Η εξυγίανση των υδάτων του Κηφισού σε μεγάλο βαθμό θα επιτευχθεί με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του έργου, που γίνεται στον Φαληρικό από την Περιφέρεια Αττικής. Στην εργολαβία της πρώτης φάσης έχουν συμπεριληφθεί και τα έργα, που προβλέπονταν και δεν έγιναν μετά την ολοκλήρωση του δρόμου.

Οι προκλήσεις για αλλαγή νοοτροπίας, για σχεδιασμό με προτεραιότητα τον άνθρωπο είναι μπροστά μας αρκεί να ξεφύγουμε από την μιζέρια της συντήρησης.

Ως ριζοσπαστική δημοτική κίνηση Μοσχάτου – Ταύρου “Πολίτες σε Δράση για την Ανατροπή” δηλώνουμε αποφασισμένοι να παλέψουμε με τις νέες προκλήσεις.

Για την Ριζοσπαστική Δημοτική Κίνηση Μοσχάτου – Ταύρου
“Πολίτες σε Δράση για την Ανατροπή”
Μπάμπης Μπιλίνης
επικεφαλής

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *